Recenzie la Revenge: Camila Mendes a făcut o versiune rea de Mean Girls

Influența lui Alfred Hitchcock este evidentă în comedia pentru adolescenți întunecați de la Netflix Răzbunare. S-a inspirat din thrillerul său din 1951 Străini într-un trenîn sine bazat pe un roman de Talentatul domnul Ripley scriitoarea Patricia Highsmith. Dar în loc să se concentreze asupra unei scheme de crimă șerpuitoare, Răzbunare se concentrează pe un complot pentru a ucide statutul a doi membri ai It Crowd.

Filmul se încadrează perfect în canonul comediei întunecate despre cruzimea adolescenților – gândiți-vă Heathers Unde fete rele. Regizorul Jennifer Kaytin Robinson (co-scenarist al Thor: Dragoste și tunetcreator al Dulce/Vicios) țese o actualizare îngrijită din 2022 a genului. Câteva subploturi romantice încetinesc mijlocul filmului, dar până la sfârșit filmul își recapătă impulsul și se adună pentru un final satisfăcător.

[Ed. note: This review contains setup spoilers for Do Revenge.]

Răzbunare o urmează pe Drea (Camila Mendes), fosta cea mai populară fată din școală, până când reputația ei se prăbușește – nu doar pentru că fostul ei iubit Max și-a lansat sex tape, ci și pentru că l-a lovit după aceea în față. Drea merge la școala ei exclusivă de pregătire din Miami cu o bursă, în timp ce fostul ei (Austin Abrams) provine dintr-o familie bogată. El are mai mult capital social decât ea, așa că este capabil să-și întoarcă prietenii și restul școlii împotriva ei, susținând că un videoclip cu telefonul ei a fost scurs și ea l-a agresat fără niciun motiv. Drea vrea doar să strângă din dinți și să-și termine ultimul an, dar asta se schimbă atunci când o întâlnește pe studenta de transfer Eleanor (Maya Hawke).

Cu ani în urmă, Eleanor a devenit o proscrisă socială când iubita ei Carissa (Ava Capri) a răspândit un zvon că Eleanor a ținut-o jos și a sărutat-o ​​cu forța. După ce a ajuns la aceeași școală cu Carissa, Eleanor se teme să o revadă. După un moment emoționant în baie, Eleanor și Drea se împrietenesc cu oamenii care le-au greșit și pun la cale un plan de răzbunare, dar cu un avertisment important. Cei doi decid să schimbe ținta pentru răzbunare: Drea o va elimina pe Carissa, în timp ce Eleanor se va infiltra în grupul de prieteni al lui Max pentru răzbunarea supremă.

Ca și alte filme din subgenul fetelor de liceu, Răzbunare se concentrează pe conspirații sociale complicate și pe clicuri vicioase de la bază. Dar nu este un derivat sau un clișeu: în schimb, este o evoluție firească a acestui tip de film pentru 2022. Părți ale liceului sunt constante, dar cultura tineretului se schimbă rapid, așa că filmele pentru adolescenți – în special cele care se adaptează sau îi omagiază. filme mai vechi. hardware – poate fi depășit. Răzbunare evită acest blestem din cauza cât de inteligent Robinson și co-scriitoarea Celeste Ballard actualizează anumite puncte ale intrigii.

un băiat blond slăbănog în fața unui banner pe care scrie bărbați cis heterosexuali care pledează pentru liga studențească care se identifică cu femei.  în spatele lui, trei bărbați aplaudă

Pe de o parte, Max este un răufăcător pentru 2022 – un băiat alb frumos, heterosexual și bogat, care folosește trezirea publică performativă pentru a-și ascunde adevăratele motive. Și ca tânăr privilegiat, Max este practic de neatins. Dar asta înseamnă doar că Drea și Eleanor trebuie să vină cu un plan și mai plăcut de complex pentru a-l doborî – și, inițial, le face mai ușor de înrădăcinat.

Dar pe măsură ce acțiunile lor cresc, obsesiile lor cresc. Hawke și Mendes fac o treabă fantastică de a nu oferi niciodată publicului o persoană clară pe care să o susțină. La început, prietenia lor pare inspirată, în timp ce se unesc împotriva celor care le-au greșit. Dar apoi devine unilateral și toxic. Și apoi se transformă în cu totul altceva.

Este o plimbare al naibii, totul realizat cu pasteluri moi demne de influență. O parte din motivul pentru care filmele place Heathers și fete rele au devenit atât de iconice datorită paletelor lor vizuale puternice, care se jucau cu convențiile adolescenței idealizate în epocile lor respective. Răzbunare continuă tendința, actualizând aspectul filmului pentru cei intim familiarizați cu o estetică perfect calibrată, care se potrivește perfect sub hashtag-urile rețelelor sociale, fie că este „Instagram witch” sau #glamgirl.

patru fete în uniforme școlare în culori pastelate stau în jurul unei fântâni

Când filmul se concentrează pe comploturi de răzbunare sau pe relația din ce în ce mai toxică dintre Eleanor și Drea, este clar și strâns. Dar la jumătatea drumului, câteva comploturi romantice B încep să fie în centrul scenei. Drea se implică cu prietenul Carissei, artistul rebel Russ (Rish Shah), în timp ce Eleanor cochetează cu sora lui Max, Gabbi (Talia Ryder). În timp ce unele dintre aceste scene sunt dulci, niciuna dintre aceste relații nu face mare lucru pentru a face pe Eleanor sau Drea mai simpatice sau disprețuitoare. Ele par să existe în sensul că filmele pentru adolescenți au nevoie de romanțe obligatorii și nimic mai mult. Ei ajung să tragă filmul și să-l încetinească.

În final, însă, filmul revine la Eleanor și Drea – și în bine. O serie de răsturnări de situație îi adună împreună și se joacă între ei în moduri delicios de tulburătoare. La anumite momente, filmul pare să se transforme într-o declarație de judecată despre pericolele răzbunării, mai ales atunci când planurile de facultate ale lui Drea sunt în pericol. Dar Robinson și Ballard evită cu inteligență acele capcane, demonstrând că înțeleg ce își dorește cu adevărat publicul de la acest gen de filme: fiorul indirect de a viziona adolescente vicioase fac tot posibilul pentru a obține ceea ce își doresc, în timp ce navighează în relațiile complicate pe care le formează una cu cealaltă. . Fără a se răsfăța prea mult, Eleanor și Drea primesc atât ceea ce își doresc, cât și ceea ce merită. Este o concluzie satisfăcătoare care nici nu-i pedepsește, nici nu-i înalță. Doar ignora epiloagele brânzoase în care își curtează viitoarele interese amoroase.

Răzbunare debutează pe Netflix pe 16 septembrie.